Audio Media A/S

Hvem er vi ?

Audio Media er et af Danmarks ældste specialbladsforlag med udgivelser på print såvel som online. Vi koncentrerer os om det, vi er bedst til – nemlig at formidle information inden for teknologi og livsstilsprodukter på en letforståelig måde til mange hundrede tusinde læsere.

Vi udgiver egne magasiner, producerer diverse websites, kundemagasiner og leverer SEO-optimerede tekster til adskillige websites. Vi kan engagere læsere på et hvilket som helst medie, print som online.

Audio Media ejes og ledes af Klaus Nordfeld i et tæt samarbejde med direktør Klaus Wiedemann. Virksomheden har i dag 15 ansatte og har til huse i Sejrøgade i København.

Audio Media lægger vægt på, at de ansatte samarbejder og fungerer i en helhed, hvor stive organisatoriske anskuelser ikke finder plads. Samarbejde og gensidig respekt er nøgleord. Husets afdelinger omfatter redaktionerne, Alt om DATA, Datatid TechLife, TECH&TREND, kundemagasiner og det daglige nyhedsbrev IT-UPDATE, ledelse, salg, produktion, administration og regnskab.

Foruden husets fastansatte har hver enkelt redaktion tilknyttet en lang række faste freelanceskribenter, der hver måned leverer artikler til os.

Historie

Audio Media hed oprindelig Forlaget Audio, da Klaus Nordfeld stiftede virksomheden i 1971. I mange år var hi-fi-magasinet High Fidelity forlagets flagskib, og senere kom andre kendte publikationer som HiFi Årbogen og Ny Elektronik til.

Det var sidstnævnte, der i begyndelsen af 80’erne introducerede en særlig sektion i bladet. Sektionen skulle handle om edb, og den fik navnet Alt om DATA. Resten er historie.

Hvis du for en kort stund ønsker et tilbageblik på en tidlig udgave af Alt om DATA, kan du takket være Carsten Jensen, Børge Larsen og Mikkel Jensen læse det online, ved at klikke på dets forside.

I 1983 blev Alt om DATA et selvstændigt magasin, der i dag har mere end 30 år på bagen og stadig har status som Danmarks førende it-blad.

I 1985 kom Privat Computer til. Dengang hed bladet COMputer og var et Commodore-relateret magasin. Efter en del år med sigte på blandt andet Amiga flyttede bladet fokus over til pc’en og tog navneforandring til Privat Computer. I starten af 2006 blev bladet fusioneret med Alt om DATA, der samtidig blev relanceret.

I 1997 solgte forlaget High Fidelity til de to chefredaktører. Samtidig begyndte opbygningen af websites for at imødekomme den stigende interesse for det nye medie. It- portalen ITsvar.dk blev skabt sammen med selvstændige sites for alle bladene.

I marts 2000 overtog Audio Media A/S rettighederne til at udgive det velkendte månedsmagasin Datatid. Magasinet, der i dag hedder Datatid TechLife, leverer hver måned grundige test af pc’er, smart-tv’er, lydanlæg, mobile enheder og andre spændende tech-produkter. Magasinet er spækket med tips og gode råd, der giver læseren endnu større udbytte og kunne i 2014 fejre sit 30-års jubilæum.

I 2006 blev et nyt og hurtigt ekspanderende forretningsområde etableret, client publishing til både print og online. Audio Media har blandt andet udført opgaver for Atea, Canal Digital, Dong Energy, Tech Data, Also, Microsoft, Fona, Wupti og Elgiganten.

Quality Magasinet blev startet i 2008 og var et tech-magasin, som på en inspirerende og informativ måde fortalte om alt det nye spændende grej krydret med de nyeste film- og musiktitler. Magasinet blev stoppet i 2016 da Fona lukkede.

TECH&TREND er det seneste skud på stammen og er et gratis magasin, til Elgigantens butikker/varehuse.